Blogger templates


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, August 1, 2011

Beli makanan time Sembahyang Jumaat adalah haram???

hee..hye!!..
aku taw mesti korang tertanya-tanya kan ..
KENAPA LAK HARAM????

uhuhuh..actually td aku baru je blajar bab makanan halal n haram..
mana yang boleh dimakan n mana yang xboleh dimakan...
so...pasal beli makanan time sembahyang jumaat hukumnya adalah Haram...
walaupun kita perempuan tapi kita xleyh beli makanan selagi sesi sembahyang jumaat x abes lagi...
so becareful korang...aku taw mesti ramai lagi yang tak taw tentang ni...
tapi after this try la jangan beli time tu k..and bagi peniaga lak...
seelok-eloknya korang tutup dulu kdai semasa sembahyang jumaat..
nanti lepas dah abes sembahyang jumaat..korang bukak la balik..
hehe...and selain dari tu aku baru taw y kebanyakkan makanan yang kita makan ni adalah makanan syubhah..makanan syubhah ialah makanan halal bercampur dengan makanan yang haram dan tidak dapat dipisahkan....setakat ni kita tak taw yang makanan harian kita ni adalah makanan syubhah..
serius tergamam aku time dorang bentang slide tadi..
1st time taw benda ni..huhu...
and haiwan yang mana disembelih tanpa menyebut nama allah juga adalah haram dimakan taww!! haiwan yang disembelih menggunakan pisau curi jugak adalah haram untuk dimakan...
huhu..yang latest skali..adalah makanan kod E..
yang menggunakan lemak BABI as the ingredients dalam makanan..
adoi...mintak2 la dijauhkan dari makan makanan macam ni..
(xnak ada daging haram banyak la badan!! =.=" takott!! )

hehe yang tu je kotnak share ngn korang...err..da xtaw nak sembang karut da..huhu..
t ada lagi benda aku nak post..aku post la yep..hehe so wat skrang ni...sy..
nak End kat cni dulu ek..hehe bye2..   :)

0 comments:

Post a Comment


bergambar kat lam bus..ngee law igt2 balik..tym ni aku ngah sedayh kowt..tu mata bengkak semacam..bru lepas nanges daa..huhu tp sempat lak amik gambar..sengal tol an!!??

Template by:

Free Blog Templates