Blogger templates


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, July 13, 2011

Tersungkur Di Pintu Syurga

Kononnya sudah buat dakwah, tapi mengapa diri ini masih penuh dengan karat-karat jahiliyyah..??

Kononnya sudah mengikuti bulatan gembira, tetapi kenapa masih berat untuk mentadabbur al-Quran, bila ada masa-masa yang percuma..??

Kononnya diri ini sudah biasa ditarbiyyah, tetapi mengapa masih begitu malas dan culas untuk bangun malam beruzlah..??

Kononnya diri ini benar-benar teringin melangkah masuk ke dalam syurga, tetapi mengapa masih suka dan mudah memandang rendah pada 'Muslim Biasa'..??

Kononnya diri ini begitu takut dan gerun pada seksa azab neraka, tetapi mengapa begitu mudah terjerumus ke dalam lembah dosa yang hina..??

Kononnya mahu mendapatkan redha Ilahi yang hakiki, tetapi mengapa begitu mudah berubah-rubah niat di hati..??

Dan kononnya mahu dicintai Rasulullah dan duduk bersamanya nanti di syurga yang abadi, tetapi mengapa sunnahnya tidak bersungguh-sungguh dijejaki..??

Aduhai.

Malangnya diri ini. Bodohnya diri ini. Ruginya diri ini...!

Wahai.

"Dan (sungguh ngeri) sekiranya engkau melihat ketika orang-orang yang berdosa itu menundukkan kepalanya di hadapan Tuhan mereka (dalam keadaan malu dan hina, sambil merayu): “Wahai Tuhan kami, kami telah melihat dan mendengar dengan sejelas-jelasnya (akan segala yang kami ingkari dahulu); maka kembalikanlah kami ke dunia supaya kami mengerjakan amal-amal yang baik; sesungguhnya kami sekarang telah yakin.”
[as-Sajdah, 32:12]

"Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu memperkatakan apa yang kamu tidak melakukannya! Amat besar kebenciannya di sisi Allah – kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya."
[as-Saff, 61:2-3]


Switch-on mode muhasabah. hmmmm...

*kredit to Angel Pakai Gucci and also Adyn Yin*

0 comments:

Post a Comment


bergambar kat lam bus..ngee law igt2 balik..tym ni aku ngah sedayh kowt..tu mata bengkak semacam..bru lepas nanges daa..huhu tp sempat lak amik gambar..sengal tol an!!??

Template by:

Free Blog Templates